Centrum JPK
  • O JPK
  • Struktury plików JPK
  • Informacje prawne
  • Pytania i odpowiedzi
Jednolity Plik Kontrony - VAT

Czy błędna nazwa kontrahenta jest podstawą do ponownego wysłania JPK_VAT?

W przypadku wysłania w pliku JPK_VAT błędnej nazwy kontrahenta nie jest konieczne ponowne przesłanie skorygowanego pliku.

Niemniej, warto pamiętać w jakich sytuacjach konieczne jest przesłanie poprawionego pliku JPK_VAT:
– zmieniona została kwota netto i (lub) podatku VAT
– wpisany numer NIP okazał się błędny

Faktem jest, że dane z deklaracji VAT-7 powinny być zgodne z plikiem JPK_VAT za ten sam okres. W związku z czym, można założyć, że jeśli jest wykonywana korekta deklaracji VAT-7, to konieczne jest także wyliczenie nowych danych pliku JPK_VAT i wysłanie ich jako korekty.

« Zwrot odliczonej lub zwróconej kwoty wydatkowanej na zakup kas rejestrujących a JPK_VAT
Faktury zakupu, pole K_46, Wartość faktury netto – dotyczy tylko tej część faktury, w której dokumentuje ona transakcje z kwotą podatku różną od zera, czy całości faktury? »
Copyright © 2025 InsERT S.A. ustawienia [email protected]